1 Mart 2013 Cuma

Afyon Lokumu




Ayfon lokumu Muhallebi için:
125 gr tereyağı
1 su bardağı un
1 litre süt
1 bardak şeker
1 paket vanilya
1-2 parça damla sakızı
Krema için:
1 bardak süt
½ paket creme ole (çikolatalı)
½ paket krem şanti
Üst kaplaması için :
½ su bardağı hindistan cevizi
2-3 yemek kaşığı kakao
2-3 yemek kaşığı pudra şekeri

Yapılışı:
125 gram tereyağı ve 1 bardak unu kavurdum. 1litre sütü yavaş yavaş ekledikten sonra 1 bardak şekeri de ilave ettim ve muhallebi kıvamını alıncaya kadar karıştırdım. Ocağın altını kapattıktan sonra vanilyayı ve biraz toz şekerle birlikte tunç havanda toz haline getirdiğim damla sakızını ilave edip iyice karıştırdım. Muhallebi soğurken 1 bardak süt, yarım paket creme ole ve yarım paket krem şantiyi çırparak kremayı hazırladım. Büyük boy fırın tepsisinin tabanına streç film yerleştirdim ve üzerini kakao, hindistan cevizi ve pudra şekeri karışımıyla kapladım. Soğuyan muhallebiyi yavaşça bu karışımın üzerine döktüm. Muhallebinin üzerini de hazırladığım krema ile kapladım. Streç filmin her iki kenarından tutarak kaldırdım böylece ortada iki tane rulom oldu. Üzerini streç filme sarıp bir süre buzdolabında beklettim ve sonrasında tatlım servise hazır..
Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder